267027 fb%20omslagfoto 100 63480b large 1512638998

Star Wars Identities - The Exhibition opent op 2 april om 10 uur

Het is zover... op 2 april opent dé expo van het jaar in Paleis 2 van Brussels Expo. Na steden als Montreal, München, Londen, Parijs en Utrecht, is Brussel als laatste stad in Europa aan de beurt.

De tentoonstelling STAR WARS Identities kondigde eerder de laatste halte van de Europese tournee aan in Brussel. Paleis 2 van Brussels Expo wordt van 2 april tot en met 2 september de thuishaven van deze unieke Star Wars tentoonstelling met niet alleen originele kostuums, rekwisieten en de favoriete personages uit de meeste epische filmreeks ooit, maar ook met een unieke identity quest. Tickets en info via www.starwarsidentities.be.

We nodigen de pers graag uit op enkele persmomenten:

- 2 april - 10:00 - Opening + persdag

- 4 april - 18:00 - VIP Openingsevenement

De persdag van 2 april start met de spectaculaire opening in aanwezigheid van heel wat personages uit de filmreeks. Aansluitend kan de expo bezocht worden en zijn Laela French (Directrice Lucas Museum of Narrative Arts) en Sophie Desbiens (Communications Director, X3 Productions) beschikbaar voor interviews. (bio's hieronder)

Het VIP evenement van 4 april verwelkomt vanaf 18 uur bekend België op de rode loper, in aanwezigheid van de bekende Star Wars personages en kennelijk zouden er heel veel storm troopers langskomen om de gasten op een passende wijze te verrassen.

U bent van harte welkom op beide persmomenten. Gelieve wel op voorhand te registreren via peter@mbpresents.be. Waarvoor dank!

Hqdefault

Over de expo

Al veertig jaar volgt publiek over de hele wereld het leven van Luke en Anakin Skywalker, de Jedi helden uit een galaxy far, far away. De verhalen blijven ongetwijfeld nog vele generaties boeien, zeker nu er nog nieuwe films uitkomen. En nu komt met STAR WARS Identities een spannende tentoonstelling naar ons eigen sterrenstelsel. Het is een vernieuwende moderne expo, waarin we de onvergetelijke personages uit de Star Wars saga op een compleet nieuwe manier opnieuw leren kennen. De bezoekers krijgen zelfs de kans om deel uit te maken van het Star Wars universum.

De expo werd ontwikkeld en geproduceerd door X3 Productions uit Montréal in samenwerking met Lucasfilm Ltd. en maakt gebruik van de uitgebreide collectie van het Lucas Museum of Narrative Art om via de personages uit Star Wars hun en onze eigen identiteit te doorgronden.

"This exhibit succeeds on all fronts"

wired.com

De verbluffende collectie, een gepersonaliseerde, interactieve identity quest en toegankelijke wetenschappelijke achtergrondinformatie nemen de bezoekers mee op sleeptouw doorheen het dramatische epos van Luke en Anakin Skywalker, het meest bekende vader-zoon duo uit de filmgeschiedenis. De bezoekers ontdekken wat de personages uit Star Wars maakt tot wie ze zijn en tegelijkertijd leren ze zichzelf ook beter kennen.

De uitgebreide en exclusieve verzameling van zo’n 200 objecten, gebruikt in de tentoonstelling, bevat originele rekwisieten, modellen, kostuums en illustraties uit de Star Wars films. Deze rijke collectie omvat alle delen van de serie, van de classic (1977-1983) en prequel (1999-2005) trilogieën, de animatieserie The Clone Wars en een aantal items uit Star Wars: The Force Awakens uit 2015. Favorieten als Darth Vader, R2-D2, Chewbacca, Boba Fett, Yoda, BB-8, de Millennium Falcon en nog veel meer zorgen voor een onvergetelijke ervaring voor bezoekers van alle leeftijden.

Bio's

Laela French, Archive Collection Manager and Acting Exhibits Manager, has been with overseeing the collections since 2001. In the past twelve years, she worked closely with Star Wars and Indiana Jones production teams to collect and preserve the costumes, props, models and artworks used in the making of the Star Wars prequel films and the fourth Indiana Jones film. She manages a collection that is over 500,000 objects and is housed in over 100,000 SF of storage space. In addition, Laela has both curated and managed over 60 Star Wars exhibition installations in the United States and worldwide at the world’s finest art and science museums.

Sophie Desbiens, Communications and Museum Relations Director for X3Productions has been overseeing the marketing operations of X3 Productions’ exhibitions since the company came to existence in 2011. She has been overseeing all communications about Indiana Jones™ and the Adventure of Achaeology and STAR WARS™ Identities touring exhibitions. Acting as a guide and protector of the brand vis-à-vis the museums and science centers from all over the world who host the exhibits as well as working hand-in-hand with Lucasfilm on a daily basis to keep everything in line with their brands. She also managed the creation of the marketing tools for X3’s exhibitions and takes an active role in the art direction of the exhibition’s merchandising.

Over MB Presents